belajar

Posted: April 4, 2011 in coretan hati

Kata

mudah

murah

percuma

Kelat

lidah

kita

merasa

Bukan mempersoal- melangut cuma

Aku manusia biasa, kadang lupa

Jangan buta pada yang ada

Rangkul aku waktu hancur

Minta nyawa dan asa

Aku manusia biasa, kadang sia

Melihat hujan sebagai rahmat; biar basah kuyup ia bukan beban

Mencari sayang di dalam benci; merendah diri, membuka hati

Melihat gelas separuh penuh; yang kosong itu mungkin kita perlu

Mencari syukur dalam tiap-tiap dugaan Tuhan

Sukarnya namun aku belajar

Melihat hujan sebagai rahmat; biar basah kuyup ia bukan beban

Mencari helai daun yang hijau, dalam terbentang luas kemarau

Melihat gelas separuh penuh; yang kosong itu mungkin kita perlu

Mencari syukur dalam tiap-tiap dugaan Tuhan

Sukarnya namun aku belajar

Sukarnya namun aku belajar

Sukarnya namun aku belajar …dalam tiap-tiap dugaan Tuhan

Sukarnya namun aku belajar

lirik dari wani ardy,credit to her.

aku yang masih sedang cuba belajar,dan akan terus belajar insyaAllah

Comments
    • nik_10 says:

      slm syu!lamenye xdgr brita.besnye die keje adventure2,kite suke!doakan kite kt cni x abis2 lg blajar.bile nk dpt brita gembira syu?hehe

Leave a Reply

